حداد عادل روز دوشنبه در دیدار "مولدی الساکری" سفیر تونس در تهران، پیروزی ملت مسلمان لبنان در مقابل تجاوز همه جانبه رژیم صهیونیستی به کشورشان را تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، رییس مجلس با بیان اینکه جهان اسلام ‪ ۳۳‬روز تلخ را پشت سرگذاشت،افزود:
آنچه از جانب مقاومت اسلامی لبنان در این مدت به ظهور رسید، باعث افتخار جهان اسلام و دنیای عرب خواهد بود.

حدادعادل ابراز اطمینان کرد که جهان اسلام همچنان به حمایت و پشتیبانی خود از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و مخالفت با تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از روند گسترش مناسبات دوجانبه در همه زمینه‌ها گفت: اشتراکات عمیق فرهنگی و تمدنی دو ملت بستر مهمی برای گسترش همه جانبه روابط در آینده خواهد بود.

حدادعادل با اشاره به امکانات و ظرفیتهای فراوان جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی و منطقه ای، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران همه این امکانات و تواناییها و ظرفیتها را به جهان اسلام بازگرداند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت روابط پارلمانی در توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه، ابراز امیدواری کرد که با مساعی مشترک روابط پارلمانی دو کشور بیش از گذشته توسعه و ارتقا یابد.

مولدی الساکری سفیر تونس در تهران نیز که در پایان ماموریت خود با حداد عادل دیدار و گفت وگو کرد، با تاکید بر اراده کشورش برای گسترش مناسبات دوجانبه در همه زمینه ها، گفت: هنوز ظرفیتهای فراوانی برای گسترش روابط دوجانبه وجود دارد که باید از آنها بهره گرفت.

وی با قدردانی از نقش ممتاز جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین و لبنان، افزود: مردم و دولت تونس همواره در دفاع از حقوق مردم فلسطین و کشورهای اسلامی در کنار ملت ایران خواهند ایستاد.

سفیر تونس همچنین با اشاره به اجلاس بین‌المللی حمایت از حقوق مردم فلسطین که فروردین امسال در تهران برگزار شد، گفت : جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم مظلوم فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده ‌است.

کد خبر 2270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز